Klachtenprocedure

Artikel 1: Definities

1. Het NLP Instituut: Ijsbaanpad 11, 1076 CV, Amsterdam

2. Klager: een deelnemer aan een opleiding of training of een ouder of (andere) wettelijk vertegenwoordiger van een minderjarige deelnemer;

3. Klacht: klacht over de organisatie of inhoud van de opleiding of training bij Het NLP Instituut of de wijze waarop (in een voorkomend geval) deze wordt gegeven.

4. Onder klacht wordt niet verstaan een klacht als gevolg van seksuele intimidatie, discriminatie, agressie, geweld, pesten of intimidatie. Hiervoor geldt een separate klachtenregeling.

5. Onder klacht wordt evenmin verstaan een klacht over de inhoud of de beoordeling van een examen. De klager dient dergelijke klachten in bij de Examencommissie.

Heeft een deelnemer klachten dan probeert hij / zij deze eerst met de trainers / docenten op te lossen. Lukt dit niet dan kan hij / zij een klacht indienen bij de klachtencommissie.

De deelnemer stuurt de klacht schriftelijk naar de klachtencommissie van Het NLP Instituut.

De klachtencommissie bestaat uit: Roderik Kelderman

De klacht omvat tenminste:

De naam en het adres van de indiener

De datum van indiening

Een korte omschrijving van de klacht

En de gronden van de klacht

Artikel 2: Indienen van een klacht

De deelnemer stuurt zijn klacht naar Het NLP Instituut, afdeling klachten, t.a.v. Roderik Kelderman, Ijsbaanpad 11, 1076 CV, Amsterdam of per mail naar roderik@hetnlpinstituut.nl

Artikel 3: Behandeling van de klacht

Onafhankelijke Derde

De klacht word ook in behandeling genomen door een onafhankelijke derde, het NRTO, hun uitspraak is bindend. Alles over de procedure van de NRTO lees je op de website van de https://www.nrto.nl/kwaliteit/geschillencommissie/

Termijn voor indienen klachten

De termijn voor het indienen van een klacht bedraagt twee werkweken. De termijn vangt aan op de dag na de dag waarop de klacht is ontstaan.

Vertrouwelijkheid klachten

Het NLP Instituut garandeert de deelnemer dat elke klacht zorgvuldig en met inachtneming van de privacy van de deelnemer zal worden behandeld.

Termijnen uitspraak klachten

De klachtencommissie van Het NLP Instituut beslist zo mogelijk binnen vier werkweken na indiening van de klacht. De commissie stelt een onderzoek in alvorens te beslissen. Mocht er langere tijd nodig zijn dan krijgt u binnen deze 4 werkweken een nieuwe termijn te horen.

Registratie van klachten

Alle schriftelijke klachten zullen gedurende een periode van zes maanden worden bewaard.

Beroepschrift

Indien je het oneens bent het de afhandeling van de klacht dan kun je gebruik maken van de (externe) geschillencommissie van de NRTO. Alles over de procedure van de NRTO lees je op de website van de https://www.nrto.nl/kwaliteit/geschillencommissie/

Beroepschrift

Het beroepschrift houdt in:

naam en adres van de indiener

datum van indiening

omschrijving van de maatregel of beslissing waartegen beroep wordt ingediend.

de gronden van het beroep

Termijn voor indienen beroepschrift

De termijn voor het indienen van een beroepschrift bedraagt twee werkweken. De termijn vangt aan op de dag na de dag waarop de maatregel of beslissing van de klachtencommissie is bekend gemaakt.