Zorg
Als werkgever of werknemer in de zorg draag je veel verantwoordelijkheid. Door een hoge werkdruk en uitdagingen vanuit de overheid, blijft de grootste vraag; hoe houden we de kwaliteit van de zorg hoog, en het werk effectief?
NLP helpt je onder andere om vertrouwen te creëren en weerstand op te lossen in de communicatie tussen zorgverlener en cliënt. Door NLP leer je gesprekstechnieken waarmee je ervoor kunt zorgen dat je het gesprek op de juiste manier aangaat, en binnen korte tijd tot vertrouwen en gelijkheid komt.
Zoals in veel werkvelden, is het in de zorg van belang om goed voor jezelf te zorgen. Door inzicht te verkrijgen in wat je energie geeft en wat je energie kost, leer je efficiënt je levensstijl aanpassen aan datgene wat je werk van je vraagt. Door de praktische toepassing van NLP wordt je de beste Zorg Professional zijn die je kunt zijn.
Leerpunten
- Je maakt sneller een oprechte connectie met je patiënt of cliënt, en bevorderd hiermee de effectiviteit van het zorgtraject
- Je weet gelijkwaardigheid te creëren tussen jou en de patiënt of cliënt en voorkomt zo een verkeerde verhouding en miscommunicaties
- Je creëert inzicht in de behoeften van de patiënt of cliënt en weet hoe je je zorg aan hen kunt aanpassen
- Je bouwt je eigen stijl van werken en biedt maatwerk aan elke patiënt of cliënt
- Je weet een professionele houding aan te nemen op de werkvloer
- Je kunt relaties onderhouden en het vertrouwen in jou en de zorg hoog houden