Succesvolle carrière ontwikkeling
Hoe zorg je ervoor dat je alles uit je werk en carrière haalt? Hoe wordt je de beste versie van jezelf op de werkvloer? In onze steeds sneller groeiende maatschappij is het belangrijk om 24/7 bereikbaar te zijn. Er wordt van je verwacht dat je steeds creatiever wordt, je aanpast en dat je altijd op de hoogte bent van ontwikkelingen in het bedrijf waar je werkt, je vakgebied en zelfs je sector mondiaal gezien.
Voor al deze verschillende vlakken van werk is er één gemeenschappelijk effectief middel om te groeien in je professionele ontwikkeling: communicatie. Hoe ga je effectief een gesprek aan op de werkvloer en hoe zorg je voor mentale zowel als praktische beweging bij de ander binnen je bedrijf?
Met NLP leer je op verschillende manieren effectief communiceren naar je collega’s, durf je meer controle te nemen over je eigen toekomst en meer te stappen te ondernemen in je carrière.
Resultaten die je mag verwachten
- Effectiever communiceren met jezelf, collega’s en de mensen om je heen
- Een effectieve en zelfbewuste werkhouding voor betere prestaties
- Anderen positief beïnvloeden en inzien hoe zij jou beïnvloeden
- Meer ontspanning in je privé en werk leven door betere keuzes
- De mogelijkheid om snel van ongewenste gevoelens af te komen
- Gewenste gemoedstoestanden (zoals energie en motivatie) ervaren wanneer je wilt
- Je eigen drijfveren, waarden en gedragspatronen kennen maakt jou gelukkiger en succesvoller
- Assertiever je grenzen aangeven en efficiënter reflecteren op jezelf en je werk
HRM en NLP
Op het gebied van HRM is het van belang dat je snel en goed kan schakelen tussen het contact van mens en organisatie. Communicatie skills zijn key op een HRM afdeling; hoe zorg je ervoor dat je op een effectieve en respectvolle manier met je collega’s zakelijke aspecten bespreekt?
Soms kan het lastig zijn om belangrijke veranderingen of boodschappen vanuit het bedrijf goed te laten landen. Met NLP zorg jij ervoor dat mens en organisatie hoe dan ook respect voor elkaar houden. Je zorgt voor snel en effectief resultaat tijdens zakelijke gesprekken, door het inzetten van geavanceerde gesprekstechnieken.
Zorg en NLP
Het is in de zorg belangrijk om een een goede relatie op te bouwen met de patiënt of cliënt. Vertrouwen hebben in elkaar is van belang om goede zorg te verlenen en gelijkwaardigheid te creëren. Hoe houd je het contact met de patiënt duidelijk gedurende het traject of de behandeling die je gaat uitvoeren, en hoe geef je hem of haar een gevoel van veiligheid?
Door open en eerlijk te zijn op de werkvloer, leer je wederzijds verwachtingen managen. Je leeft je cliënten en patiënten een realistische en duurzame samenwerking aanbieden, en weet dit te communiceren op een manier die aansluit bij zijn/haar behoeften.
Onderwijs en NLP
In het onderwijs draait het om kennis en wijsheid over te brengen naar de leerlingen op de juiste manier. Maar hoe houd je iedereen zo gemotiveerd en geconcentreerd mogelijk, zodat iedereen optimaal kan leren?
Breng met NLP een veilige sfeer in de les, zodat iedereen zich durft uit te spreken. Leer de dialoog met je leerlingen en diens ouders open en eerlijk aan te gaan, op een manier die aansluit bij jouw waarden als persoon en als docent.
Met de tools van NLP zorg je ervoor dat het eenvoudiger wordt om je leerlingen te begeleiden en te inspireren. Maak de connectie met iedereen en zorg voor een ontspannen werksfeer, waarin je zelf enthousiast wordt om verder te werken.
Sales / Accountmanager en NLP
Bij sales draait het om het matchen van de wensen en behoeften van de klant met de organisatie. Het is de bedoeling dat je de behoeften van de klant weet in te schatten en weet te analyseren. Welke tools kun jij inzetten om de organisatie zo goed mogelijk bij de klant te laten passen?
Om een goede behoefteanalyse te maken, is het belangrijk om efficiënt en open te communiceren met de klant. Zijn de eerste onderwerpen die aan bod komen wel zijn/haar daadwerkelijke wensen? Met NLP leer je in een kwestie van minuten – seconden, zelfs – tot de kern van een gesprek te komen. Je leert onderliggende waarden en behoeften herkennen, en leert optimaal gebruik maken van datgene wat de ander communiceert.
Leidinggevende / Manager en NLP
Als leidinggevende is het van belang dat je werknemers weet te bereiken op de juiste manier. Door de vele verschillende rollen die je aanneemt, moet je soms op verschillende manieren communiceren.
Je zorgt ervoor dat werknemers en collega’s snel en effectief te werk gaan dankzij jouw leiding. Je delegeert en inspireert de werknemers dagelijks met energie en een gemotiveerde houding. Door deze over te brengen zorg je voor een veilige omgeving voor creativiteit voor jezelf en je werknemers.