NLP Klachten procedure
Klachtenprocedure
Artikel 1: Definities
1. Het NLP Instituut: Ijsbaanpad 11, 1076 CV, Amsterdam
2. Klager: een deelnemer aan een opleiding of training of een ouder of (andere) wettelijk vertegenwoordiger van een minderjarige deelnemer;
3. Klacht: klacht over de organisatie of inhoud van de opleiding of training bij Het NLP Instituut of de wijze waarop (in een voorkomend geval) deze wordt gegeven.
4. Onder klacht wordt niet verstaan een klacht als gevolg van seksuele intimidatie, discriminatie, agressie, geweld, pesten of intimidatie. Hiervoor geldt een separate klachtenregeling.
5. Onder klacht wordt evenmin verstaan een klacht over de inhoud of de beoordeling van een examen. De klager dient dergelijke klachten in bij de Examencommissie.
Heeft een deelnemer klachten dan probeert hij / zij deze eerst met de trainers / docenten op te lossen. Lukt dit niet dan kan hij / zij een klacht indienen bij de klachtencommissie.
De deelnemer stuurt de klacht schriftelijk naar de klachtencommissie van Het NLP Instituut.
De klachtencommissie bestaat uit: Roderik Kelderman
De klacht omvat tenminste:
De naam en het adres van de indiener
De datum van indiening
Een korte omschrijving van de klacht
En de gronden van de klacht
Artikel 2: Indienen van een klacht
De deelnemer stuurt zijn klacht naar Het NLP Instituut, afdeling klachten, t.a.v. Roderik Kelderman, Ijsbaanpad 11, 1076 CV, Amsterdam of per mail naar roderik@hetnlpinstituut.nl
Artikel 3: Behandeling van de klacht
Onafhankelijke Derde
De klacht word ook in behandeling genomen door een onafhankelijke derde, het NRTO, hun uitspraak is bindend. Alles over de procedure van de NRTO lees je op de website van de https://www.nrto.nl/kwaliteit/geschillencommissie/
Termijn voor indienen klachten
De termijn voor het indienen van een klacht bedraagt twee werkweken. De termijn vangt aan op de dag na de dag waarop de klacht is ontstaan.
Vertrouwelijkheid klachten
Het NLP Instituut garandeert de deelnemer dat elke klacht zorgvuldig en met inachtneming van de privacy van de deelnemer zal worden behandeld.
Termijnen uitspraak klachten
De klachtencommissie van Het NLP Instituut beslist zo mogelijk binnen vier werkweken na indiening van de klacht. De commissie stelt een onderzoek in alvorens te beslissen. Mocht er langere tijd nodig zijn dan krijgt u binnen deze 4 werkweken een nieuwe termijn te horen.
Registratie van klachten
Alle schriftelijke klachten zullen gedurende een periode van zes maanden worden bewaard.
Beroepschrift
Indien je het oneens bent het de afhandeling van de klacht dan kun je gebruik maken van de (externe) geschillencommissie van de NRTO. Alles over de procedure van de NRTO lees je op de website van de https://www.nrto.nl/kwaliteit/geschillencommissie/
Beroepschrift
Het beroepschrift houdt in:
naam en adres van de indiener
datum van indiening
omschrijving van de maatregel of beslissing waartegen beroep wordt ingediend.
de gronden van het beroep
Termijn voor indienen beroepschrift
De termijn voor het indienen van een beroepschrift bedraagt twee werkweken. De termijn vangt aan op de dag na de dag waarop de maatregel of beslissing van de klachtencommissie is bekend gemaakt.